GDPR regler

Kære (kommende?) borgerforeningsmedlem

Som medlem af Ajstrup Borgerforening, skal du vide at vi følger GDPR lovgivningen.

Herunder oplyses hvordan vi opbevarer og behandler dine data:

Vi opbevarer dine personoplysninger i 1 år, som er varigheden af medlemskabet.

Personoplysninger vi opbevarer er: dit navn, adresse og mailadresse. Formålet med opbevaringen er at lave en medlemsliste til internt brug. Herved kan vi f.eks tælle antal medlemmer, samt monitorere fremgang/tilbagegang i medlemsantal.
Derudover laver vi frivilliglister, hvor man fremgår, hvis man ønsker det. Disse anvendes internt i bestyrelsen, og er derved ikke offentligt tilgængelige, med mindre du selv har oplyst personoplysninger på f.eks Facebook i en tråd eller et opslag.

Vi gennemgår medlemslisten en gang årligt, hvor fortsatte medlemmers oplysninger bliver stående, og udmeldte medlemmers oplysninger slettes.

Du kan til en hver tid trække dine oplysninger og medlemsskab tilbage, hvorefter de slettes indenfor 5 dage.

Vi er en dataansvarlig organisation, og opbevarer data hos en ekstern databehandler i form af et software drev, hvor oplysninger deles imellem bestyrelsens medlemmer og mødedeltagerne medlemmer. Ønsker du mere information om denne, kan du tage kontakt til bestyrelsen på mail: Formandajstruphus@gmail.com
Eller ved at kontakte bestyrelsesmedlemmer direkte.

Vi afholder offentlige arrangementer, hvor der kan blive taget billeder, som efterfølgende kan komme i Vodskov avisen eller på vores Facebook side, samt kan anvendes i omdelt materiale fra borgerforeningen. Vi følger datatilsynets anbefalinger til frivillige foreninger vdr billeder, og tager derfor blot stemningsbilleder, og spørger om lov hvis der tages portrætbilleder. Hvis du ikke ønsker at fremgå på billeder, oplys da derom til bestyrelsen, så respekteres dette.

De bedste hilsner
Ajstrup borgerforenings bestyrelse